”Format Transaksi”
Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut:
NOMBOR SERVER :
Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.
Sebarang masalah transaksi boleh terus hubungi
Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)
______________________________________________________________________
Take NOTE 1 : Jika anda daftar nombor celcom, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server celcom. Walaupun anda ingin topup maxis / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server celcom tujuan untuk penjimatan kos.
Take NOTE 2 : Jika anda daftar nombor maxis, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server maxis. Walaupun anda ingin topup celcom / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server maxis tujuan untuk penjimatan kos.
Take NOTE 3 : Jika anda daftar nombor digi, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server digi. Walaupun anda ingin topup maxis / celcom, format tersebut kena hantar ke nombor server digi tujuan untuk penjimatan kos.
1: Maklumat Akaun / Laporan Harian
Note : Jika anda menghadapi masalah untuk daftar YM, terus call Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134 untuk daftar secara manual.
1.1: Daftar ID Yahoo! Messenger (YM)
1.2: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen)
1.3: Tukar PIN
2. Transaksi Jualan
2.1: Tambah Nilai
2.1.1: Tambah Nilai Ke Nombor Sama Dengan Nilai Yang Sama Untuk Kali Ke-2 @ Seterusnya Pada Hari Sama
2.1.2: Kod Nilai
2.2: Tambah Nilai Berganda
Take Note : Waktu penambahan modal hanya pada pukul 9.00AM-6.30PM setiap hari.
Penting!!! : Jika anda menghadapi masalah proses tambah modal, terus call
Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)
_____________________________________________________________________
1. Sebelum bank in, anda perlu dapatkan No.pin,
cara untuk dapatkan No.pin,
Taip : Pin.Jumlah.No pin anda
Hantar ke nombor server.
[contoh kalau nak bankin Rm50]
Contoh :
Pin.50000.1234
50000 = Jumlah yang anda akan bank in
Selepas hantar, server akan beri no.pin tersebut,
Contoh message dari server :
No pin DEP 50.156 .Sila bankin dlm tempoh 30minit.
slps bankin sms Dep.50.156.bank.jumlah.tarikh.masa ke server
2. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:
·Maybank
(553056010247)
BENZ MOBILE
·CIMB
(8006775264)
BENZ MOBILE
.Bank Islam(BIMB)
(03054020425937)
Adam Hadzriq
3. Selepas bank in, hantar format ini :
DEP.Pin.bank.jumlah.tarikh.masa.
SMS butiran pembayaran ke NOMBOR SERVER :
CELCOM/ MAXIS/ DIGI , SEJURUS selepas bank-in/transfer. Jika membuat pembayaran melalui "online banking", sila masukkan email : careline_zm@yahoo.com
3: Pengurusan Upline/Downline
Kod :
AM: Assistant Manager
M: Master
D: Dealer
A: Agent
R: Retail
FR: First Retail
SR : Second Retail
TR : Third Retail
3.1: Daftar Akaun Downline Baru
3.7: Sekat Transaksi Downline
No comments:
Post a Comment