Tuesday, March 11, 2014

”Format Transaksi”
Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut:

NOMBOR SERVER :


Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.

Sebarang masalah transaksi boleh terus hubungi
Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)

______________________________________________________________________

Take NOTE 1 : Jika anda daftar nombor celcom, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server celcom. Walaupun anda ingin topup maxis / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server celcom tujuan untuk penjimatan kos.

Take NOTE 2 : Jika anda daftar nombor maxis, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server maxis. Walaupun anda ingin topup celcom / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server maxis tujuan untuk penjimatan kos.

Take NOTE 3 : Jika anda daftar nombor digi, setiap transaksi anda kena hantar ke nombor server digi. Walaupun anda ingin topup maxis / celcom, format tersebut kena hantar ke nombor server digi tujuan untuk penjimatan kos.

1: Maklumat Akaun / Laporan Harian
Note : Jika anda menghadapi masalah untuk daftar YM, terus call Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134 untuk daftar secara manual.
1.1: Daftar ID Yahoo! Messenger (YM)                                                                                

1.2: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen)

1.3: Tukar PIN

2. Transaksi Jualan
2.1: Tambah Nilai

2.1.1: Tambah Nilai Ke Nombor Sama Dengan Nilai Yang Sama Untuk Kali Ke-2 @ Seterusnya Pada Hari Sama

2.1.2: Kod Nilai

2.2: Tambah Nilai Berganda

Take Note : Waktu penambahan modal hanya pada pukul 9.00AM-6.30PM setiap hari.
Penting!!! : Jika anda menghadapi masalah proses tambah modal, terus call
Careline(Penjaga Server) : 099551940 / 0145001261 / 0139009134
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)
_____________________________________________________________________

2.3: Proses Tambah Modal
1. Sebelum bank in, anda perlu dapatkan No.pin,

cara untuk dapatkan No.pin,
Taip : Pin.Jumlah.No pin anda

Hantar ke nombor server.

[contoh kalau nak bankin Rm50]

Contoh :
Pin.50000.1234

50000 = Jumlah yang anda akan bank in

Selepas hantar, server akan beri no.pin tersebut,

Contoh message dari server :

No pin DEP 50.156 .Sila bankin dlm tempoh 30minit.
slps bankin sms Dep.50.156.bank.jumlah.tarikh.masa ke server

2. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:

·Maybank
(553056010247)
BENZ MOBILE

·CIMB
(8006775264)
BENZ MOBILE 

.Bank Islam(BIMB)
 (03054020425937)
 Adam Hadzriq
 
3. Selepas bank in, hantar format ini :

DEP.Pin.bank.jumlah.tarikh.masa. 
SMS butiran pembayaran ke NOMBOR SERVER :

CELCOM/ MAXIS/ DIGI , SEJURUS selepas bank-in/transfer. Jika membuat pembayaran melalui "online banking", sila masukkan email : careline_zm@yahoo.com



3: Pengurusan Upline/Downline
Kod :

AM: Assistant Manager
M: Master
D: Dealer
A: Agent
R: Retail
FR: First Retail
SR : Second Retail
TR : Third Retail

3.1: Daftar Akaun Downline Baru
3.2: Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline

3.3: Semak Butiran Akaun Upline/Downline
3.4: Senarai Downline
3.5: Ubah Level Downline
3.6: Kutip Komisen Overiding Jualan Downline
3.7: Sekat Transaksi Downline





No comments:

Post a Comment